Școala Gimnazială Mireșu Mare

Compartimentul Secretariat

Înscrierea în învățământul primar

anul școlar 2025-2026

Completează cerere online

Cerere amânare înscriere

Informaţii suplimentare

INFORMATII REFERITOARE LA INSCRIERILE IN INVATAMANTUL PRIMAR

PENTRU ANUL SCOLAR 2025-2026

 

 

        Precizari Inscriere clasa pregatitoare 2025-2026

       Înscrierea în învățământul primar se face în baza metodologiei specifice, aprobată de Ministerul Educației.

      Părinții ai căror copii au urmat învățământul preșcolar și care împlinesc în anul curent vârsta de 6 ani până la data de 31 august inclusiv au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare, în conformitate cu prevederile legii și ale prezentei metodologii

      Părinții ai căror copii împlinesc în anul curent vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie—31 decembrie 2025 inclusiv pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

    


         Documente necesare la înscriere:

  • Cerere- tip de înscriere

  • Documente care dovedesc îndeplinirea criteriilor generale și specifice de departajare, după caz;

  • Declarație pe proprie răspundere cu privire la veridicitatea informațiilor introduse în cerere, în cazul completării sau transmiterii online a cererii (Anexa 3);

  • Copia hotărârii judecătorești definitive din care rezultă modul în care se exercită autoritatea judecătorească și unde a fost stabilită locuința minorului, în cazul părinților divorțați.

  • Adeverinţa medicală de înscriere în colectivitate (împreună cu dovada de vaccinare a copilului) - eliberată de medicul de familie. (vezi mai multe)      

 


         Situații excepționale de amânare a înscrierii 

 

       Documente necesare pentru fiecare copil pentru care se solicită amânare:  

  • cerere tip,                       

  • act de identitate părinte,

  • certificat de naștere copil, în copie,

  • copie Certificat CES sau Certificat de încadrare în grad de handicap;

  • documente medicale pentru situațiile de amânare emise de autorități competente: adeverință cu recomandare de amânare, în original de la medicul de familie/ medic specialist, cu diagnostic medical care atestă prezența unor afecțiuni acute severe sau cronice care pot constitui cauze de amânare a începerii școlarizării la vârsta de 6 ani conform Baremului medical din OMS nr. 430/2004 publicat în M.OF. nr. 377/29.04.2004.


 

10 martie - 

27 martie 2025

Evaluarea dezvoltarii copiilor care implinesc 6 ani in perioada 1 septembrie-31 decembrie 2025 si eliberarea recomandarii pentru inscrierea in invatamantul primar


Pentru copiii care au frecventat gradinita:
• inregistrarea cererilor transmise/depuse la unitatile de invatamant cu nivel prescolar pentru obtinerea recomandarii de inscriere in clasa pregatitoare;
• eliberarea/transmiterea catre parinte de catre unitatea de invatamant cu nivel prescolar a recomandarii de inscriere in clasa pregatitoare sau in grupa mare, dupa caz.


Pentru copiii care nu au frecventat gradinita sau au revenit din strainatate:
• inregistrarea de catre CJRAE a cererilor de evaluare, depuse/transmise de parinti pentru copiii care indeplinesc criteriile prevazute la art. 7 alin. (1) din Metodologia de inscriere a copiilor in invatamantul primar);
• planificarea de catre CJRAE a organizarii evaluarii; afisarea si comunicarea programarii pentru participarea la evaluare;
• desfasurarea evaluarii copiilor de catre CJRAE;
• eliberarea/transmiterea catre parinte de catre CJRAE a recomandarii de inscriere in clasa pregatitoare sau in grupa mare, dupa caz;
• solutionarea de catre comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de inscriere a copiilor in invatamantul primar (comisia judeteana a situatiilor exceptionale care necesita amanarea inscrierii in invatamantul primar.

Completarea si validarea cererilor-tip de inscriere in invatamantul primar

31 martie - 6 mai 2025

Completarea cererilor-tip de inscriere de catre parinti/tutori legal instituiti/reprezentanti legali, online sau la unitatea de invatamant la care solicita inscrierea copiilor
Depunerea/Transmiterea cererilor-tip de inscriere la unitatea de invatamant la care solicita inscrierea copiilor, inclusiv a recomandarii de inscriere in clasa pregatitoare, dupa caz, respectiv a declaratiei pe propria raspundere si a documentelor necesare in copie simpla
Validarea fiselor de inscriere generate de aplicatia informatica

 

Prima etapa de inscriere in invatamantul primar

6 mai -9 mai 2025

Procesarea de catre Comisia nationala de inscriere a copiilor in invatamantul primar (Comisia nationala) a cererilor-tip de inscriere, cu ajutorul aplicatiei informatice, si repartizarea copiilor la scoala de circumscriptie

12 mai - 19 mai 2025

Procesarea la nivelul unitatilor de invatamant, pe baza informatiilor din cererile-tip de inscriere si din documentele depuse/transmise de parinti/tutori legal instituiti/reprezentanti legali, a cererilor prin care se solicita inscrierea la o alta unitate de invatamant decat la scoala de circumscriptie, pe locurile ramase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de inscriere din unitatile de invatamant, prin aplicarea criteriilor generale si specifice de departajare si validarea de catre Consiliul de administratie al unitatii de invatamant a listei candidatilor admisi in aceasta faza
Marcarea, in aplicatia informatica, a cererilor-tip de inscriere pentru candidatii admisi in aceasta faza

20 mai 2025

Procesarea de catre Comisia nationala a cererilor-tip de inscriere, cu ajutorul aplicatiei informatice, si repartizarea la scoala de circumscriptie a copiilor ai caror parinti/tutori legal instituiti/reprezentanti legali au solicitat inscrierea la o alta unitate de invatamant decat la scoala de circumscriptie, dar nu au fost admisi din lipsa de locuri si care au exprimat in aceasta faza optiunea pentru inscrierea in scoala de circumscriptie

21 mai 2025

Afisarea in unitatile de invatamant si pe site-ul inspectoratului scolar a candidatilor inmatriculati si a numarului de locuri ramase libere

A doua etapa de inscriere in invatamantul primar

22 mai 2025

Comunicarea, prin afisare la unitatile de invatamant si pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborata de inspectoratul scolar Informarea Ministerului Educatiei si Cercetarii de catre Comisia judeteana/a municipiului Bucuresti, cu privire la procedura specifica de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, in etapa a doua. Procedurile vor viza modalitati de comunicare si transfer de documente online, dupa caz.

23 mai-29 mai 2025

Depunerea/Transmiterea cererii-tip de inscriere la secretariatul unitatii de invatamant aflate pe prima pozitie dintre cele trei optiuni exprimate pentru etapa a doua de catre parintii copiilor care nu au fost cuprinsi in nicio unitate de invatamant in etapa anterioara sau care nu au participat la prima etapa

30 mai-5 iunie 2025

Validarea cererilor-tip de inscriere la unitatea de invatamant aflata pe prima pozitie in optiunile privind inscrierea copiilor

6 iunie-11 iunie 2025

Procesarea la nivelul unitatilor de invatamant a cererilor-tip de inscriere depuse de parinti/tutori legal instituiti/reprezentanti legali, aplicand procedura specifica elaborata de inspectoratul scolar, pe baza criteriilor generale si a celor specifice de departajare, in limita locurilor disponibile Completarea in aplicatia informatica a datelor din cererile-tip de inscriere pentru candidatii inscrisi in aceasta etapa

12 iunie 2025

Afisarea la fiecare unitate de invatamant a listelor finale ale copiilor inscrisi in clasa pregatitoare

1 septembrie-2 septembrie 2025

Centralizarea si solutionarea de catre inspectoratul scolar a cererilor parintilor/tutorilor legal instituiti/reprezentantilor legali ai copiilor care nu au fost inca inscrisi la o unitate de invatamant Solutionarea de catre inspectoratul scolar a oricarei alte situatii referitoare la inscrierea in invatamantul primar, avand in vedere, cu prioritate, interesul superior al copilului

3 septembrie 2025

Afisarea la fiecare unitate de invatamant a listelor cu elevii distribuiti in fiecare clasa pregatitoare


  

 

      Atenție! Completarea acestei cereri de înscriere nu garantează înscrierea copilului Dumneavoastră în unitatea de învățământ și nu elimină obligativitatea de a vă prezenta la unitatea de învăţământ unde doriţi înscrierea cu dosarul complet al copilului, în vederea validării prezentei cereri. Acest formular vă permite doar să vă prezentați la secretariatul școlii cu datele copilului pre-completate, scurtând timpul de așteptare al dvs și al celorlalți părinți.


 

Informații CJRAE

Maramureș

Plan de școlarizare

2024-2025

Ordin privind aprobarea Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar

anul școlar 2025-2026

Cerere înscriere clasa pregătitoare

-se listează faţă-verso-

Declarație proprie răspundere

Anexa 3 la Metodologie

Cerere

Anexa 1 la Metodologie

Calendar înscriere

Documentele se depun sau se transmit  la secretariatul

Școlii Gimnaziale Mireșu Mare la adresele de mai jos:

 

      loc. Mireșu Mare, str. Acad. Ioan Pop, nr. 1, cod poștal 437185

           e-mail: secretarmires@yahoo.com, telefon/ fax: 0262284008

 

    Secretar școlar

 Daniel Alexandru BUCIUMAN

 tel. 0745486424

 


În atenția părinților!

Informații cu privire la solicitarea

avizelor epidemiologice la începutul anului școlar

 

           Medicul de familie eliberează documente medicale, respectiv adeverință medicală de înscriere în colectivitate, aviz epidemiologic și fișă de vaccinări, NUMAI LA ÎNSCRIEREA ÎNTR-UN NOU CICLU DE ÎNVĂȚĂMÂNT, adică pentru creșă, grădiniță, clasa pregătitoare și clasa IX.

              Toți ceilalți copii NU TREBUIE să prezinte adeverințe medicale sau avize epidemiologice!

           Lista documentelor medicale necesare înscrierii/ transferului în unităţile de învăţământ se regăsește în Metodologia privind asigurarea asistenţei medicale a antepreşcolarilor, preşcolarilor, elevilor din unităţile de învăţământ preuniversitar şi studenţilor din instituţiile de învăţământ superior pentru menţinerea stării de sănătate a colectivităţilor şi pentru promovarea unui stil de viaţă sănătos, din 27 iulie 2023, aprobată prin Ordinul comun al Ministerului Sănătății și Ministerului Educației nr. 2508/4493 din 2023.

 

                                     Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 2508/2023           Anexa Nr.16 la OMS 2508/2023